Wednesday, July 28, 2010

Aku, HotFM & Tajuk Pagi

Dengar radio ni mmg best. Leh bg idea ape nk tulis dalam blog. Thanks Hotfm!! Hiks.

Pg ni otw ke opis, Hotfm buka topik pasal KELALAIAN ibubapa dalam menjaga keselamatan anak2 mereka. Topik ni timbul sbb semlm ade kes kereta kena takeover oleh penyamun dan dalam keta tu ade 2 org budak pompuan sedang tdo sementara ibubapa diorg pi kedai gambar nak amik gambar. Benda nie berlaku dgn pantas. Kereta tue x dikunci oleh ibubapa tersebut ketika diorg nak masuk ke kedai tue. Sbb tu penyamun tu berjaya melarikan kereta tersebut. Hurmm. Memang LALAI!!

Hotfm berjaya menghubungi bapa kanak2 tersebut. Pangkat Mejar. Wow!! Impressive. Terkejut gak aku. Aku igt org2 biasa saje. Tp seorg yg bg aku begitu arif dgn ciri2 keselamatan. Begitu irony kan? Komen si bapa:

"Saya dh park kereta tu begitu rapat dgn kedai tersebut"

"Bila saya yakin ia cukup selamat nak tinggalkan kereta, saya masuk ke kedai utk menguruskan hal pengambilan gambar"

"Tidak lama kemudian, isteri saya menyusul mengikuti saya masuk ke kedai"

"Dalam sekelip mata, saya lihat kereta saya diundurkan dan dilarikan"

Itula komen si bapa. Nampak kecuaian si bapa dalam cerita ini. Lg satu, kenapa si isteri ikut sekali? Pengurusan pengambilan gambar memerlukan 2 org ke? Berat eh gambar2 tersebut?

Tp yg aku kagum dgn tindakan susulan si bapa. Dia terus telefon 999 dan IPD Kuala Kangsar (nasib baik dia ade networking...kalu org kebanyakan, mcmane??)...Lepas dia dia trus forward sms ke semua kenalan dia dalam tepon. Nasib baik la networking dia luas. Kalu x, sampai arini la x jumpa anak2 dia.

Lepas 2 jam anak2 tu dibawa lari, akhirnya diorg diturunkan ke tepi jalan. Nasib baik and bersyukur pd Allah. Diorg x diapa2kan. Alhamdulillah.

Itu pasal kes. Yg ni plak response salah seorg pemanggil yg membuatkan aku rs mcm nak LEMPANG je.

"Saya ada cerita yg sama. Saya ade anak berumur 4 tahun. Saya selalu tinggalkan anak saya dalam kereta. Saya ajar anak saya utk kunci pintu dan jgn buka selagi saya tak sampai. Haritu saya tinggalkan anak saya dalam kereta dan saya pergi shopping selama satu jam. Tingkap kereta saya buka sedikit supaya anak saya x sesak nafas nanti".

Ce korang fikir. Berakal ke tak mak budak nie? Hey!! 4 tahun ya... 4 tahun!! ape la bdak tu phm sgt dgn dunia luar nie. Bleh tinggalkan mcm tu aje dlm keta. Selama 1 jam!! Astaghfirullah. Ape la nak jd dgn mak bdak nie. Mmg la ko dh ajar dia n dh pastikan semuanya selamat. Tp igt!!! Kereta yg dikunci dn ade advanced alarm sistem pn leh kna curi. Apatah lg keta ko yg ade kunci di dalam, enjin hidup n anak?!! Pnah terfikir x? Geleng kepala aku dgr . Yg geram n buat aku nak LEMPANG mak bdak nie. Dia seolah2 x rs serba salah ms cerita benda nie. Aku rs dia akan wat lg kot lepas nie. Moga2 mak bdak ni ambil ikhtibar. Jgn nanti benda dh jd, barulah ko nak meroyan2 kan. Aku sepak terajang je nanti. BONGOK sgt tau.

So pd ibubapa yg kat luar sane nun. Ambil ikhtibar. Jgn sambil lewa je. Skang ni mcm2 leh berlaku. So better PREVENT dulu!!

Sayangilah anak2 anda selagi anda memiliki mereka.... Bila nasi dh jadi BUBUR, semuanya x berguna lg... =)

1 comment:

  1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

    ReplyDelete