Tuesday, July 20, 2010

Aku dan Topik Pagi HotFM

Aku mmg suka HotFM sejak awal2 lg diorg ke udara. Mase tu aku igt lg. Aku kat UiTM tgh blajar pasal Organizational Behaviour subject. Lecturer aku soh kitaorg wat satu analysis samada HotFM akan popular dan mengatasi EraFM atau tidak. Adakah dgn pemergian Farah Fauzana ke HotFM akan mengubah populariti EraFM. Best gak tajuk tue. So kami pn buat kaji selidik and turn out aku setuju dgn idea Farah Fauzana memiliki pengaruh besar dlm EraFm. Dan nah!! semuanya terjawab. Skang HotFM makin popular berbanding EraFM. Kudos to Farah Fauzana.

Itu kisah permulaan aku suka kat HotFM. Kalu korg nak tau, setiap pg aku mmg dgr HotFM semasa otw ke opis. Bleh la aku layan celoteh bebdak konti Pagi Di HotFM kan...kekdg aku gelak sendirian melihat telatah diorg. Mmg best.

Pg ni topik pasal STATUS FB. Mmg seronok dgr panggilan pendengar. Tp rata2nya x setuju dgn STATUS mereka2 yg nak share pasal life diorg. Ade tu plak yg terlalu emosional. Perlu ke nak emosional pasal hak asasi org yg mahu kongsi perihal diorg dlm FB tue.

"I tak suka la dgn status2 yg mcm, I baru beli kereta or I baru je beli Iphone td. Mcm fake sgt. X perlu la nak share kat satu dunia"

My view on this topic, senang je. Kite kna hormati org lain. Biarlah diorg nak post ape ke kan. Lantak la. Kalu korang x suka. Kan ade "HIDE" option kat seblah status diorg. So "HIDE" jela. X perlu nak kate2 yg sakit ati mcm tu kan. Aku tau la ko tgh marah mase tu sbb ade org ngadu pasal ko komplen ur boss and tak puas hati pasal dia. Consequently, boss ko dingin dgn ko. Jdnya perlu la nk tarik org lain same. So not matured!! Ape la. Hormatla org skit kalu nak org hormat ko. Maybe la ko perasan ko x pnah sakitkan ati org kan. Tp cara ko td pn dh buat org meluat and rase mcm nak baling je kerusi kat ko tau. Igt, what goes around will come around.

Lg satu nie pasal pemanggil yg berkongsi cerita sedih. Aku dgr pn sayu. Mengenai seorg facebooker yg share her last moments of her life before dia meninggal dunia. Sedih siot. Sampai pemanggil tu menangis.

Bg aku, kite share kat our status di FB bukan niat pape. Maybe just nak channel our emotions or educate ppl yg jd kwn kita. Jd, kite sebagai pembaca nie amikla yg positif. Yg mane negative tolak ke tepi. Ada akal gunakan dgn sebaiknya. Kekdg tu kite bleh belajar dari kisah org lain dan cuba perbaiki yg mane kekurangan.

Igt, setiap ciptaan dan tindakan manusia ade kelemahan dan kekurangan. Kelemahan jgn dicemuh kerna kita sendiri pn x sempurna.

Jadi, pandai2la kita memilih. Hidup sepatutnya kena happy dgn apa yg ada. Jgn sulitkan keadaan. Elok2 life best, jd kucar kacir. So....ape lg, ENJOY!! =)

No comments:

Post a Comment