Saturday, December 12, 2009

KL - Kemunting - KL

Post kali bukan kisah aku naik bas ke Kemunting. Tp konvoi bebdak UiTM aku ke Kemunting Perak. Masa perjalanan adalah 3 jam pergi saje!!! Dalam keta aku ade Huda and Apek. Aku jd pemandu pergi. Apek akan jd pemandu balik. Begitula pengaturannya.

Aku ke Kemunting dgn hajat nak tunaikan jemputan kahwin kwn aku bernama Rosmiza. Kawin jg dia akhirnya. Ramai gak ngikut kali nie. Dalam 5 keta. Yg bestnya....semua naik MYVI!!! yeay!!! Kire ni konvoi MYVI la jg. Mesti berbangga si Perodua melihat kereta2 nya menapak gagah di lebuh raya PLUS itu. :)

Selain menunaikan undangan org, aku n d fwens pi ke Hospital Besar Kemunting utk melawat ayah kpd kawan aku (Fifi). Ayh dia dh 23 hari masuk hospital. Kna lung infection. Sian aku tgk dia. Aku x leh lame kat stu. Sdey doh. Terigt arwah atuk aku. Huhuhu.

Ikutkan perancangan Apek pandu keta aku ke KL. Huda plak tlah memalingkan kesetiaannya (nak nynayi lagu kesetiaan nyanyian Sarah). Dia pi ngikut keta Miza plak. Hurmmm. Mmg ko kan Huda. Lupa daratan. Hiks. Nway, diorg singgah melawat tapak berak diorg di Kuala Sepetang. Nak makan mee udang BANJIR katanya. Pelik gak nama dia. Katanya sedap. Tp aku n Apek x dpt nak ngikut sbb kami ade plan mlmnya. Korang mkn on behalf jela eh. Aku tau tombolok korang cukup utk mkn 50 pinggan. Hahahaha. Larik!!!

Berbalik pd perancangan sape yg pandu balik KL, setelah aku meneliti cara pemanduan Apek, aku telah mengubah keputusan. Elok la aku pandu. Sian plak dia terkulat2 nak pandu. Katanya, "Aku x pnah bawa keta org selama nie. Nak2 plak Myvi. First time nie. Nurveous mcm first time bawa keta". A'ah yela tu Apek oi. Layan jela. Akhirnya aku yg pandu. 3 jam lg!!!! Mampos kaki n ponggong aku. Apek sedap giler tdo. Huhuhu. Aku pecut 140km/j je. Lantak la. Nak sampai KL cepat. Hehehe.

Itula kisah aku hari ni. Gambar2nya aku akan upload lpas bebdak ni upload dlm FB diorg. Kalu x tag aku, siapla korang!! :)

No comments:

Post a Comment