Wednesday, December 9, 2009

Aku, Serius dan Gila-gila

Semalam aku terdetik. Adakah aku seorg yg serius?

Aku: Dear, I bukan xnak jd serius. Kalu I serius, sure you rase bosan and kite x ceria.

Kawan: AJ, bukan pe. Serious is really not you! Just not you.

Aku tergumam sekjap. Betul ke diorg ckp? Sejak dr situ aku asyik terfikir. Dari Lanai sampai la ke rumah. Otak aku berputar-putar mencari jawapan. Siapakah aku?

Maybe ade betul dan tidak betul pasal telaahan kawan aku tu. Aku ni bergantung pd crowd ketika itu. Jika aku di kalangan kengkawan, aku akan jd gegila. Perangai ntah ape2 ntah. Aku suka ceriakan suasana. Aku x suka kpd pergaduhan. Suasana yg tegang. Mahupun suasana janggal. Itu aku!!!

Namun, jika di pejabat. Ketika aku sedang membuat diskusi, pembentangan dan melontarkan idea2, aku akan serius dan komited. Aku x suka kpd kerja sambil lewa. Tidak serius ketika menjalankan tugas. Itu aku!!!

Pernah kawan aku yg lain menegur,

Kawan: AJ, you kalu buat kerja mmg serius tau. Takut plak I nak tegur you.

Aku rase aku ni ade two personalities dan aku bangga menjadi diri aku sendiri. Yg penting, aku selesa dgn diri aku sendiri. Tak perlu berpura-pura. Tak perlu menyeksa diri. Aku adalah AKU!!

No comments:

Post a Comment