Sunday, December 6, 2009

Bihun ayam oooooo bihun ayam!!!

Korang rase lapar tak bile baca tajuk post aku kali nie? Weh!! lap air liur tu. Siot la ko pi leleh kat page aku ni nape? nak kne belasah ke dgn aku? hiks....:)

Kisah dia mcm nie. Aku dan kengkwn BNM aku nak ke Ulu Yam arini. So aku dh janji nak masakkan bihun goreng dan ayam masak merah. Susah payah aku masak kali nie. Ade kisah best mase aku masak kali ni.

Korang nak tau. Mase aku tgh syok memasak, tetiba kuali aku x panas. Aku tgh nak goreng bunga lawang dan kayu manis. Aku pn garu kpala. Nape la tetibe x panas nie. Aku kacau2 kuali aku dgn harapan bahan td tergoreng. Bodoh gak aku ni. Mane la bleh digoreng kalu GAS KO DH ABIS!!! Betul!! Rupa-rupanya gas masak aku dah abis. Ish2. Menggelabah cicak la aku. Mane la nak cari gas masak nie. Mase tu jam 3.oo pg!! Aku pn call la member aku yg ade buka kdai makan. Nasib baik la ade. Tp jauh giler. Bygkan aku memandu dr Taman Permata ke Taman Kosas Ampang. Gile babing tol aku nie. Aku x kisah yg ptg aku dpt masak. Sian plak kwn2 aku nanti x dp makan kan.

So setelah berhempas pulas di dapur, ni la masakan aku. Sila meliurkan diri semua!!! Hiks..



Ni bahan yg aku guna utk memasak.......sila amik kertas dan teka ape bahan2 nie semua..... :)


Nanti aku akan post gambar aku berkelah di Ulu Yam eh. Aku x tdo dr mlm td nie. Xpela. Dpt rase air terjun segar balik aku nanti. X sabar la!!! Jom pi mandi manda di Ulu Yam!!

No comments:

Post a Comment